van Costa Rica naar Nicaragua en weer terug - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van Marije Kruiper - WaarBenJij.nu van Costa Rica naar Nicaragua en weer terug - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van Marije Kruiper - WaarBenJij.nu

van Costa Rica naar Nicaragua en weer terug

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

08 Februari 2011 | Costa Rica, Turrialba

Tja waar zal ik eens beginnen met mijn verhaal….. De reis en voordat je daadwerkelijk word toegelaten in Nicaragua is al een heel verhaal op zichzelf! Maar ik zal het kort houden. Het begon vorige week maandag samen met Sabine hebben wij op maandag de bus van Turrialba naar San Jose genomen om daar een paar uurtje te overnachten bij ons oude gastgezin. De volgende dag heeeel vroeg uit bed en heeeeel lang in de bus zitten. Bij de boot tientallen formulieren invullen en stempels halen waarbij ze goed hebben nagedacht over de werkgelegenheid. Dit betekent bij de ene man een kaartje kopen en 2 meter verder op laten stempelen.
Eenmaal aangekomen in San Carlos, Nicaragua staat Ineke van de Groningse stedenband ons al op te wachten!
Groningen heeft een stedenband met San Carlos, deze bestaat dit jaar 25 jaar en deze week zullen er veel activiteiten gepland staan ter ere van die stedenband en zal er een hele delegatie van Groningers in San Carlos zijn.

Een hele week verblijven in San Carlos is iets te veel van het goede dus hebben we de volgende dag een boot genomen naar El Castillo. Hier hebben we een aantal dagen doorgebracht en hebben een kaaimannen tocht gedaan, in het donker! Wat gaaf zeg! In het donker zo´n bootje instappen en de rivier afzoeken naar kaaimannen. Ik heb een mooi nieuw handtasje uitgezocht! Wat erg jammer is in Nicaragua dat er vaak geen water uit de kraan komt. Dus daar lig je dan met driepersonen op één kamer met een gordijntje voor de badkamer waarvan het toilet niet doorspoelt en er geen druppel water uit de douche kop komt! Oja ik heb daar leren toepen dus Sjaketties de aankomende zomer gaan we toepen!!

Wat mij het meeste zal bij blijven en wat deze week het meeste indruk heeft gemaakt is het bezoek aan Las Azucenas. Samen met de stedenband hebben we de bus genomen, type gele american schoolbus inclusief kleine bankjes. We reden een uur lang over een niet verharde weg. Denk hierbij aan een weg door de Haarlese bossen. Bij aankomst waren we nog getuige van een vechtpartij waarbij één van de mannen werd opgepakt. Al snel word het duidelijk dat we echt op het platte land zijn aangekomen. Mensen op paarden rijden door het dorp heen. Ik vraag mij af of ik hier een half jaar aan een project zou willen werken…. Stiekem denk ik aan de luxe die ik vergeleken met deze plaats in Turrialba heb. Een eerlijk antwoord is nee, ik zou hier niet kunnen zijn voor een half jaar. Maar laat ik eerlijk zijn wat ISOP en de stedenband hier doet is echt super deze mensen zijn hulp of een duwtje in de juiste richten nodig. Er word hier goed werk verricht. Ik denk dat ik 3 a 4 maanden op deze plek lang genoeg zal vinden. Dit omdat het dorpje echt afgelegen is en contact onderhouden met het thuis front lastig zal zijn. het valt mij wel op dat de mensen erg sociaal zijn wat dat betreft zal je hier niets te kort komen.

Ik wil vandaag een kort verslag schrijven dus ik houd het hierbij. Donderdag begint mijn stage. Eindelijk! Ik zal bijna vergeten waarom ik hier ook alweer ben!

Tot het volgende blog!

Kusj Maraya

  • 08 Februari 2011 - 18:54

    Annemarie:

    Hee meid! leuk verhaaltje heb je geschreven! gaaf zeg dat je naar nicaragua bent geweest.. met oscar? of alleen sabine.. doe haar maar de groetjes van mij..
    Heel veel succes met je stage! En doe De collegas de groeten van me als je wil!:D
    Liefs

  • 08 Februari 2011 - 20:50

    Liane:

    Ten eerste alvast veel succes met je stage!

    Geniet ervan en goed dat je verhaaltjes kort houdt,, :) anders is het zo'n lap tekst om te lezen :p

    Have fun!

    Xx

  • 09 Februari 2011 - 05:09

    Monique:

    He Maraya
    Leuke naam en fijn dat het zo goed gaat en dat je wel echt veel van de wereld ziet!!
    Jorrit had je gisteren nog op msn en heel luchtig zegt hij de groetjes van Marije ze is weer terug in costa-rica..................heb je al post gekregen???????
    Nou veel succes met je eigenlijke doel , de stage , en ook genieten, tot horens!!!!

    Rene Monique

  • 10 Februari 2011 - 12:59

    Annet:

    Hoi Marije,

    Het is mooi om je verslag te kunnen lezen. We wensen je veel succes met je met stage !!!
    Boven in het kopje staat dat het 29 graden is, is het dat ook. Ben je zeker al heel bruin ?!

    Groeten uut Heldern

  • 12 Februari 2011 - 07:41

    Monique:

    Mooi foto's van Nicaraqua, stiekem op de site van Denise gekeken!!!

    Mooimooimooimooi!!!!!

  • 12 Februari 2011 - 10:32

    Ruben:

    Hey Marije!

    als het zelfs luxe is in Costa Rica vergeleken met Nicaragua, dan moet het wel indrukwekkend zijn. Mooi om een keer mee te maken lijkt me, maar kan me indenken dat je daar ook weer niet te lang wilt blijven! Wat betreft toepen, moeten wij dan ook naar Nicaragua want ik zou echt niet weten hoe dat moet?!

    Succes met de stage!
    Ruben

  • 13 Februari 2011 - 16:06

    Marielle:

    Hey Marije!!

    Wat een gave dingen maak je mee, leuke verhalen!! En die foto's zien er ook niet verkeerd uit aan het strand, fleurige inrichting trouwens. Ben benieuwd naar de foto's bij het bovenstaande verhaal, kan me er nog niet alles bij voorstellen. Hoe gaat het met je Spaans, zie je de taal op stage al zitten? En bevalt 't nog steeds goed bij je 'nieuwe' gastgezin? Heel veel succes met de start van de stage!!

    Hou je verhalen in de gaten.
    Ook groetjes van Ruben.
    Liefs Marielle

  • 21 Februari 2011 - 20:02

    Manon:

    en we wachten op je volgende verslag...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Turrialba

Marije

Actief sinds 14 Dec. 2010
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 29059

Voorgaande reizen:

10 Januari 2011 - 05 Juli 2011

Stage in Turrialba

Landen bezocht: