Ik heb nooit zo´n hoofdpijn gehad als morgenochten - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van Marije Kruiper - WaarBenJij.nu Ik heb nooit zo´n hoofdpijn gehad als morgenochten - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van Marije Kruiper - WaarBenJij.nu

Ik heb nooit zo´n hoofdpijn gehad als morgenochten

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

04 Mei 2011 | Costa Rica, Turrialba

Zo dat was me het weekje wel weer hoor!
Vorige week na een weekje vakantie weer hard aan het werk geweest op verschillende plekken.
Op maandag ochtend was het wel heel makkelijk, de meeste kinderen (of ouders) hebben een dagje extra vakantie genomen zodat de meeste lessen niet door gingen. Ook het project denken, voelen en handelen ging niet door omdat er maar 3 studenten waren.. Wat je dan doet met je ´vrij´ tijd? Vergaderen. Alle vrije momentjes zijn deze week besteed aan vergaderingen. We hebben met Oscar overlegt wat we met het sponsorgeld willen doen. Ten eerste besteden aan materialen op CAIPAD en Grano de Oro, ten tweede willen we kijken of we een snoezelruimte kunnen realiseren op CAIPAD en ten derde ga ik een budget opstellen voor de twee afsluit sportdagen op CAIPAD en CEE. Globaal gezien zijn dit de plannen en die ga ik deze week uitwerken.
De rest van de week was er werk in overvloed op CAIPAD en op CEE. Op CAIPAD zijn we met een nieuw project begonnen, deze heet Moda de Vida. Het is de bedoeling dat we de cliënten wat gaan leren wat betreft een gezonde leefwijze. We doen dit samen met een docent lichamelijke opvoeding. We willen dit bereiken door veel te bewegen en we hebben een diëtiste uitgenodigd die de ouders van de cliënten verteld heeft over gezonde voeding. Afgelopen week zijn we lekker gaan zwemmen. Iedereen tegelijk dat water in en achter elkaar aan lopen, of zwemmen als hondjes, kort om veel te veel mensen in het water , maar de mensen vonden het prachtig! En ik trouwens ook!
Nog ff naar Spaanse les en dan het wel verdiende weekend vieren!

Weekend vieren in Panama wel te verstaan! We moesten verplicht het land uit vanwege ons visum!
Die wekker went nooit!! En al helemaal niet om 4.45!! Maar ja ik zal niet klagen! Ik heb een heerlijk ontbijtje gemaakt voor mezelf en pak nog snel de laatste dingen in mijn tas op naar Panama! Na drie keer overstappen, stempel bij de grens van Costa Rica gehaald, bus kaart gekocht voor de terug weg, stempel gehaald in Panama, gewacht op de taxi, in de taxi skeuren, het bootje in en uiteindelijk 9uur later op de plaats van bestemming zijn Boca del toro!
Dat was me het weekend wel zeg! Vrijdag avond stappen was wat tam… Maar lekker op tijd naar huis gegaan omdat we een tour hadden geboekt en om half 10 klaar moesten staan. Met een bootje hebben we dolfijnen gespot, gesnorkeld en het rif gezien! Heerlijk in een hangmat gelegen, op het red frog eiland geweest om daar op het strand te liggen en heb het kleine rooie kikkertje ook nog gezien! En toen de avond, dat is een verhaal apart! Onder het motto, ik heb nog nooit zo´n hoofdpijn gehad als morgen ochtend zijn we weggegaan. En ik moet zeggen die hoofdpijn was niet kinderachtig zondag! We werden aangesproken door twee (rijke) Canadezen… En die hebben ons vriendelijk als ze waren, geholpen aan die hoofdpijn! Het was heel gezellig met ze totdat ze willen dansen… Ik heb een paar molen wiek rondjes gedraaid in de lucht en toen was ik er wel klaar mee. Ze werden toch wat te handtastelijk! We hebben de boot nog met ze genomen naar een bar aan de andere kant van het water en toen kwamen we Hollanders tegen, wij blij! Daar maar even net iets te veel mee praten en weg waren de Canadezen! Zo hebben we netjes opgelost! Een hele tijd met een Argentijn aan de praat geweest en toen toch maar een poging gedaan om ons hotel te zoeken. Ik snap nog steeds niet hoe maar het was behoorlijk vroeg in de ochtend, maar wat een feest als dat was zeg! En wat we zondag hebben gedaan? Eerst ff wat eten in een restaurant… In middels was het middag en we sjoksten achter elkaar naar binnen met zonnebril op. We gingen zitten en waarschijnlijk waren we heel amusant om naar te kijken want dat hebben de mensen een tafeltje verder op constant zitten doen! of het was dat wij in een deuk lagen van het lachen toen we de avond aan het bespreken waren.

Deze week weer hard aan het werk, veel werk te doen, dus deze week zal bestaan uit activiteiten voorbereiden, vergaderen en veel dingen uitzoeken. Ik kan niet anders zeggen dan ik heb er zin in (om donderdag weer te gaan stappen) Wat we ook gaan doen met de docent lichamelijke opvoeding van CAIPAD en die kerel is niet heel vervelend om naar te kijken! :D
Deze week werk ik zelfs op zaterdag, een vergadering in San Jose om een kamp te bespreken voor CAI. Dit is een school voor kinderen met een beperking en wij zijn gevraagd om hun te helpen met het aanbieden bedenken van activiteiten.



P.S. Ik heb liever niet dat mijn verhalen niet bij oma worden besproken, nee ik ga geen foto´s sturen zodat jullie kunnen gokken, de ´ideale´ schoonzoon zit nog in zijn tiener jaren. Dat zegt toch genoeg?

P.S. de foto´s komen zodra internet wat sneller is

Oja heb nog wat uitspraken verzameld dit weekend:
*Panama, in welk land ligt dat ook alweer?
*Ik regel hem, en dan mag jij hem!
*Ik heb nog nooit zo’n hoofdpijn gehad als morgenochtend!
*Jij zag hem eerst!
*Hij is echt leuk!
*ik ga een eiland kopen.
*waarom heeft de taxi chauffeur zijn horloge een uur terug staan?
*Wat een avond zeg!

  • 05 Mei 2011 - 10:15

    Annet:

    Hoi Marije,

    Klinkt hééééél gezellig. Echt iets om over te praten met je oma hi hi ha ha.
    Welke van de "honderd" jongens/ mannen is nu eigenlijk de leukste ?!!
    Veel plezier met de activiteiten en alles en iedereen die daarbij hoort!!!!

    Opnieuw veel groeten uut Heldern


  • 05 Mei 2011 - 15:18

    Annet Meenhuis (Pedr:

    Volgens mij is het wel uit te houden daar. Maar ik wist niet dat je op jonge jongens valt. In welke genen van welke familie zit dat nou weer.

    Marije, nog veel plezier.

    Groetjes Annet

  • 20 Mei 2011 - 11:31

    Annet:

    Hey,

    waar blijft het volgende verslag ?!!!
    Of heb je nu elke volgende ochtend hoofdpijn?

    Groeten uit een zonnig Heldern.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Turrialba

Marije

Actief sinds 14 Dec. 2010
Verslag gelezen: 933
Totaal aantal bezoekers 29038

Voorgaande reizen:

10 Januari 2011 - 05 Juli 2011

Stage in Turrialba

Landen bezocht: