Jeeeuj ik ben in Turrialba - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van Marije Kruiper - WaarBenJij.nu Jeeeuj ik ben in Turrialba - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van Marije Kruiper - WaarBenJij.nu

Jeeeuj ik ben in Turrialba

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

26 Januari 2011 | Costa Rica, Turrialba

afgelopen maandag hadden we om 9.00uur een vergadering over de projecten in San Jose, vervolgens hebben Sabine en ik afscheid genomen van de San Jose groep. Vanmorgen maakte ik me erge zorgen over mijn Spaans nadat Oscar( stage begeleider) en Gershom en Floor mij moed hebben ingepraat dat het allemaal wel goed komt(bedankt!). Samen met Sabine en Nina zijn we mijn koffers gaan halen in het huis waar ik woonde in San Jose om vervolgens naar het huis van Sabine te gaan. Daar werden we opgehaald met de auto door Oscar en zijn zus die in San Jose woont. We zijn afgezet bij het bus station om van daaruit te vertrekken naar Turrialba. Weg uit San Jose betekent een nieuw gastgezin, nieuwe mensen en een plekje krijgen voor de komende vijf maanden! De busreis door de bergen en mooie natuur duurde ongeveer anderhalf uur.

Aangekomen in Turrialba gaan we met Oscar mee naar huis. in de avond zullen we hier onze gastgezinnen ontmoeten en na het avond eten met hun mee naar huis gaan. Na de hele middag te hebben gewacht en de avond is aangebroken en wij onze gastgezinnen hebben ontmoet kunnen we eindelijk met hun mee naar huis!

Mijn gezin heeft een auto, een boot van een auto! Omdat het donker is kan ik niet goed zien wat voor wijk het is of hoe de straat eruit ziet. Wat ik zie bevalt me wel. Het huis bestaat uit twee verdiepingen ik krijg meteen een rondleiding en ik krijg alle familie verhalen te horen inclusief foto´s. Dit welkom is veel hartelijker als het welkom die ik heb gehad in San Jose! Ik voel mij meteen thuis nadat mij is gevraagd wat ik wil eten bij het ontbijt krijg ik mijn kamertje te zien. De kamer ongeveer net zo groot als ik vroeger thuis has. Er staat een bed een klein tafeltje en er hangen rekjes aan de muur waar ik mijn kleding op kan leggen.
Mijn gezin bestaat trouwens uit een vader en moeder en drie kinderen waarvan er één veel in huis is(David) de oudste het huis uit is en één die en werkt en studeerd ik heb deze nog niet gezien.

De bezig heden die we hier nu doen is de stad verkennen en Spaanse les. Gisteren ben ik met mijn moeder naar een speciale bijeenkomst geweest. Het is in Costa Rica heel normaal dat er in Januari en Februari word gebeden voor het nieuwe jaar. Ik ben bij iemand thuis geweest waar een groepje vrouwen aanwezig was waarbij één vrouw met de rozenkrans aan het bidden was en de rest af en toe wat zei. Ik begreep er niet alles van maar ik geloof dat mijn moeder het wel waardeerde dat ik mee was. De gebeden werden trouwens richting de kerststal gedaan. Ja die hebben veel mensen nog staan net als de kertsboom bij veel mensen nog staat!

de link voor de foto´s is
http://www.mijnalbum.nl/Album=7YVAUUC4

Ik heb ze niet geselecteerd en er zitten nog geen foto´s bij van Turrialba deze volgen later!

bedankt voor alle reacties erg leuk o mde

  • 26 Januari 2011 - 17:07

    Liane:

    Wat fijn dat je hier thuis voelt, vooral omdat je er 5 maanden gaat wonen!
    Het spaans komt wel goed,, je hoort het altijd om je heen en dan pak je het zo op! Komt helemaal goed

    Leuk om je op de foto's te zien, mooie omgeving..

    Super ..

    Have fun

    Xx

  • 26 Januari 2011 - 17:12

    Merit:

    Hoi
    Goed om te horen. Sabine slaapt in een ander huis? Dat spaans komt vanzelf wel en anders lekker met de handen en voeten werken. Daar zijn wij PMT-ers toch wel goed in;)
    Liefs Merit

  • 26 Januari 2011 - 17:23

    Gerda En Henk:

    Hallo Marije,

    Mooi dat alles zo voorspoedig gaat, hopelijk gaat dat het zo verder in de vijf maand die je daar bent.
    We wensen je veel succes met je Spaans en het verblijf daar.

    Groetjes

  • 26 Januari 2011 - 21:24

    Liset:

    Hi topper!

    Wij, hier in Nederland, zijn absoluut niet jaloers op jou! Toch wel!
    Geniet ervan!

    Todos los dias son dias de fiesta!

    Groetjes Liset en de rest van
    Aktief Overijssel!

  • 27 Januari 2011 - 13:34

    Ruben:

    Hey Marije,

    Mooi dat je het daar naar je zin hebt.
    Leuke vakantie foto's haha.

    Kun je misschien even na vragen of wij ook een weekendje langs kunnen komen?

    Veel plezier daar,

    Groeten Ruben.

  • 27 Januari 2011 - 15:09

    Monique:

    He marije
    Wat fijn dat je je thuis voelt en dat het zo goed gaat!
    De foto's zijn mooi hoor en het is er best luxe.
    Met de taal komt wel goed anders ga je over op dialect..............
    Geniet er van en tot de volgende verhalen en foto's!!

    ps het is hier 'snachts weer -6 brrrrrrr

    Monique Rene en Tim en jor

  • 27 Januari 2011 - 16:36

    Femke:

    Hee Skeet..!!

    Volgens mij wil jij straks na 5 maand helemaal niet meer terug naar huis joh, als ik dat zo lees.. ;) Ik ga nu eventjes je foto's bekijken! Leuk dat je het zo naar je zin hebt ! :D Liefs..!!

    SUCCES!

  • 28 Januari 2011 - 08:29

    Sandra:

    Wat leuk om te lezen dat je daar zo welkom wordt ontvangen! Zorgt er wel voor dat je je meteen thuis voelt!

    Veel plezier!!!

    liefs!

  • 29 Januari 2011 - 13:53

    Ancil:

    Hoi Marije

    Wat leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt en dat het gastgezin meevalt. Ik blijf je volgen op deze site. Veel plezier en veel succes daar.

    Groeten Ancil

  • 29 Januari 2011 - 14:53

    Gerard En Lucia.:

    Fijn te horen dat het goed met je gaat.
    Hier hebben we zo onze eigen beslommeringen in sneeuw en ijs.
    Het vriest dat het kraakt, maar daar zit jij niet mee, toch?
    Jij kan gewoon nog 150 dagen genieten en Leren en heeeeeel veeel ervaringen opdoen.
    Kun je ook iets van het eten vertellen, ben dol op een vreemd receptje.
    We wensen jou het allerbeste, Liefs Gerard en Lucia

  • 29 Januari 2011 - 17:15

    Merlijn:

    Heey Marije!

    Geniet! Pak wat je toekomt!
    Leef elk moment bewust ;)

    Veel plezier! Mucha suerte!

  • 30 Januari 2011 - 17:16

    Andere Ruben:

    Hey Marije!

    wel zo fijn dat je hier veel hartelijker bent ontvangen dan in San Jose, veel waard natuurlijk. Dat Spaans gaat je vast vanzelf beter af en anders maar even een mengelmoesje van wat talen... Succes straks met je stage!

    groeten Ruben

  • 05 Februari 2011 - 16:37

    Jolien (Den Ham):

    Hee Marije,

    Hier even een berichtje, via hyves, op deze pagina gekomen :)
    Heb al je verhalen nog niet helemaal gelezen, maar blijf je zeker volgen wat je daar allemaal doet. Leuk hoor..
    Ik kan alleen maar zeggen, geniet van het PRACHTIGE land en heel veel succes met je stage. En wat spaans betreft, komt helemaal goed. Onder de spaanse mensen blijven, went het snel genoeg ;)
    Toi toi, xx jolien

  • 06 Februari 2011 - 04:02

    Merit:

    Hee poeperd.
    Schrijf is een nieuw verhaal:). Heb ik ook weer wat te lezen en wil natuurlijk weten hoe het je vergaat!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Turrialba

Marije

Actief sinds 14 Dec. 2010
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 29065

Voorgaande reizen:

10 Januari 2011 - 05 Juli 2011

Stage in Turrialba

Landen bezocht: