na 1 week - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Marije Kruiper - WaarBenJij.nu na 1 week - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Marije Kruiper - WaarBenJij.nu

na 1 week

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

16 Januari 2011 | Costa Rica, Manuel Antonio

Heej mensen!

Ten eerste bedankt voor alle berichten en emails! Erg leuk!

Ik zit nu een week in Costa Rica en ik moet zeggen het bevalt me prima! Ik wil proberen zoveel mogeijk verhalen hier te plaatsen maar ik heb in mijn gastgezin nog geen internet zodra ik in Turriabla zit is dat beter!

Nou nu dan mijn belevingen van de afgelopen week, nou het is zo veel dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen! afgelopen maandag ben ik samen met mijn ouders en zus in de vroege ochtend vertrokken naar Schiphol, daar aangekomen en te hebben ingecheckt hebben we nog ff wat gedronken en daarna afscheidgenomen! Het gaat nu echt beginnen!! De vliegreis viel me nog mee! De tijd ging vrij snel beetje filmpje kijken en vol gestouwd met eten zijn we veilig geland in San Jose, Costa Rica. Met een busje zijn we opgehaald en naar ons gastgezin gebracht. Ik logeer twee weken bij Gisella en haar dochter en zoon. Ik heb het kamertje van haar dochter Maria gekregen. het is een hele kleine kamer met een doek als deur. Het huisje is erg knus en ja de douche is ook hier koud. En nee onder golfplaten slapen is helemaal zo slecht nog niet!

Afgelopen week hebben we Purral dit is een wijk in San Jose verkend en alle les lokaties gezien voor de San Jose groep en spaanse les gehad. Het Spaans valt me nog tegen dus ik hoop deze week nog veel bij te leren!

Kwa veiligheid is er idd niets teveel gezegt op straat in San Jose is het echt niet veilig snachts hoor je dingen die je liever niet wilt horen en op elke straat hoek staan zo n beetje bendes. ook kan je niet met een camera over straat of met merk kleding.

Het eten bevalt prima ene keer rijst met bonen en de andere keer brood.

Dit weekend zijn we op vakantie! Echt een paradijs hier! Het is erg leuk en gezellig! Beetje op het strand liggen genieten van het mooie weer en vandaag in een park geweest waar we aapjes, leguanen, slangen en luiaarden hebben gezien! Veel schelpen gevonden en koraal!!
Vanacht slapen we in een backpack hostel en morgen weer terrug naar Purral!


Ik hoop jullie zo snel mogelijk weer te kunnen vertellen wat ik hier meemaak! Op mijn lpatop heb ik verhalen geschreven die ik misschien later nog zal plaatsen!


P.s. pa en ma waar waren julie vanmiddag?
p.s. Zus kan je jou telf nummer mailen?
P.S. B2 mooi dat jullie hebben gewonnen! Ben trots op jullie!
P.s. ja ik ben al bruin!!!


Tot snel allemaal!!!

Kusj

  • 17 Januari 2011 - 04:20

    Manon:

    ja eindelijk een verslag!ben nu op het werk in de nachtdienst dus zal mijn telefoonnummer mailen vandaag. Weet mijn mobiele namelijk niet uit het hoofd. Klinkt goed allemaal, behalve dat onveilige gedoe op straat!Pas goed op jezelf!

  • 17 Januari 2011 - 04:21

    Manon:

    en foto's vinden we ook wel leuk om te zien!dus we wachten af!

  • 17 Januari 2011 - 09:34

    Monique:

    Wat een treffer dat ik gisteren thuis was toen je belde............leuk leuk leuk, en goed te horen dat het zo goed gaat en je klonk ook erg blij.
    Komen er nog foto's ?

    Pas goed op je zelf en geniet

    Monique Rene Tim en Jorrit-Emy

  • 17 Januari 2011 - 10:20

    Liane:

    Eyey ,, wat fijn dat je goed bent aangekomen.. En onder de golfplaten slapen best bevalt,, haha..

    Het spaans komt wel goed, leer je vanzelf als je daar bent ;)..heb vertrouwen in..

    Ben benieuwd naar je verdere verhalen..

    Xx

  • 17 Januari 2011 - 11:45

    Merit:

    Haha
    Dat doe je goed. Nu al even vakantie houden! Succes met je spaans leren, gaat je vast lukken.
    Groetjes

  • 17 Januari 2011 - 18:06

    Gerda En Henk:

    Hallo Marije,
    Mooi dat je het daar leuk vind, we hopen dat je het daar goed naar je zin zult hebben.
    Wat de veiligheid betreft,hier zul je toch wel in voorgelicht zijn, wat wel en niet kan.

    Groetjes,

    Gerda en Henk


  • 17 Januari 2011 - 21:39

    Femke:

    Heeeeyyy Marije..!! :)
    Zooo... het eerste wat ik zie als ik jou site open is 29 graden.. JALOERS!!! Wat een raar idee dat jij lekker op het strand hebt gelegen.. op dezelfde tijd dat ik mn winterjas nog maar eens extra goed dicht deed.. ! :( Maar erg fijn om te horen dat het je bevalt daar..!! Ik had niet anders van je verwacht.. :) Wel een naar idee dat het daar zo onveilig is en dat daar van die bendes op elke hoek staan die we eigenlijk alleen maar in van die foute actie films zien! Maar zoals je van te voren al zei.. goed uitkijken, en dan komt dat ook wel goed ! :D En met dat Spaans komt het ook wel goed..! Je moet altijd eerst ff een tegenvaller krijgen voordat het beter wordt he.. ;) Maar ook dat had je al wel verwacht dat het tegen zou vallen..! Maar in juli kun jij vloeiend spaans.. ;) Heeeeell veel plezier nog deze week! En succes volgende week..!!! Hoop dat je tijd hebt om verhalen en foto's te blijven plaatsen!! :D Liefs en een knuffel!

  • 18 Januari 2011 - 12:25

    Annemarie:

    Hey Marije!

    Leuk je eerste verhaaltje van daar te lezen.. het komt me allemaal erg bekend voor (natuurlijk;))
    Ik ben echt super jaloers op je!! (behalve op de rijst en rijst en nog eens rijst na dan haha)
    Heel veel succes met je spaanse lessen, op het begin is het lastig, maar je komt er wel doorheen..
    Later heb je er alleen maar voordeel van!! Doe Guisella de groetjes van me!
    Veel succes en plezier natuurlijk!
    Waar zijn jullie heen geweest het weekend??
    Liefs Annemarie (ISOP)

  • 20 Januari 2011 - 20:58

    Robin:

    Geniet!!!

    xx

  • 21 Januari 2011 - 10:39

    Irma; Zusje Monique:

    Heel enthousiast heeft Monique mij net deze site gegeven en ik ga je ook volgen....... Knap hoor daar in het "verre wegland'. Wauw jij naar het strand en hier valt nu natte sneeuw.......Marije toi toi toi , geniet en pas goed op jezelf! Liefs uit Raalte.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Manuel Antonio

Marije

Actief sinds 14 Dec. 2010
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 29060

Voorgaande reizen:

10 Januari 2011 - 05 Juli 2011

Stage in Turrialba

Landen bezocht: