Doopfeestje en bezoek aan de dokter - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van Marije Kruiper - WaarBenJij.nu Doopfeestje en bezoek aan de dokter - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van Marije Kruiper - WaarBenJij.nu

Doopfeestje en bezoek aan de dokter

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

18 Maart 2011 | Costa Rica, Turrialba

Dat doopfeestje was me toch een feest! Echt de kerkdienst, alles kan hoor! Mensen komen rustig later binnen wandelen, bellen, kletsen met elkaar alles kan! Zelfs de broer van mijn moeder kwamen samen met zijn vrouw en kind die werd gedoopt bijna te laat! Maar de mis, alle ouders, kindjes en ik denk peetouders naar buiten, daar werden ze toegesproken door de pastoor en ze gingen onder de zingende begeleiding weer naar binnen. In principe is het dopen van een kindje in Nederland exact hetzelfde alleen doen ze het in Costa Rica op een iets andere manier. Zo gingen moest iedereen in de rij gaan staan en werden de kindjes één voor één gedoopt. Vervolgens liep de pastoor de kerk in om de kindjes op hun plek een kruisje op het hoofd te geven, toen weer een preek, de pastoor weer alle kindjes een kaars en een doekje geven, weer een preek, de vaders mochten één voor één de kaars aan komen steken. De pastoor preekt weer wat en toen was het alweer het einde van de mis. Ik dacht snel die kerk uit en naar de lunch, maar zo gemakkelijk ging dat niet. Alle ouders en kindjes gingen als gezin nog op de foto met de pastoor. Toen mijn familie was geweest konden we mee naar buiten om daar nog wat te kletsen en om vandaar uit naar de lunch te gaan. Ze hadden mij verteld dat de lunch in een hotel was. Nou en wat voor één!!! Zoooo groot en zoooo mooi en zooo veel luxe heb ik nog nooit gezien! Ik heb nog even na gevraagd wat de prijs van de goedkoopste kamer was ,maar liefst 150 euries voor 1 nachtje, zonder ontbijt! Maar goed de broer van mijn moeder schijnt dan ook te bulken van het geld! De lunch was in een schattig klein gebouwtje met ik geloof 6 wanden van glas, we hadden dus uitkijk op de twee zwembaden, de golfbaan en het hotel. Op de tafels lagen witte kleden en de stoelen waren ook wit. Overal stonden mooie bloemen en de tafels waren heel mooi opgemaakt! Ik was wel een beetje bang voor wat ik daar te eten zou krijgen! Al die aparte dingen daar moet ik niet zo veel van weten. Toen de eerste borden binnenkwam werd mijn twijfel bevestigd, geen idee wat er op mijn bord lag! Wat ik herkende van een olijf en zo´n klein tomaatje…. Verder lag er nog iets wat een beetje paars was, iets groens en een wit bolletje wat volgens mijn vader kaas was… Kaas ja, kaas in Nederland smaakt toch echt heel anders! Ik wil dus ook niet weten wat het wel was!
Ik zat trouwens naast de oom van mijn moeder uit Jacó, wat een grappige kerel is dat zeg! Er werd geproost op het kind met een aardbeien shake, zegt ie tegen mij; lekker hé, die wodka! Ik dacht al het smaakt niet naar aardbeien en ik voelde ook dat ie naar mijn hoofd steeg! Ook niet zo heel gek want het was inmiddels bijna twee uur en ik had ontbijt gehad om 6 uur…. Het volgende bord dat binnen kwam werd onder luid gejuich van mijn maag ontvangen! Lasagne!! En lekker dat ie was! En het toetje smaakte niet minder! Heerlijke ijs met een stuk cake met walnoten en zo mooi opgemaakt dat ik het bijna zonde vond om op te eten! Oja mijn tafel genoten verder bestond uit een aantal neefjes! Nou ik ben blij dat het niet echt mijn neefjes zijn want dat waren me knappe jongens! Het was dus ook mooi dagje! En hartstikke leuk om mee te maken!

Onder het motto je moet alles meegemaakt hebben, heb ik een bezoekje gebracht aan de dokter. Niets ernstig maar gisteren was het wel genoeg. Dus ik naar de dokter samen met Sabine en mijn moeder. Eerste zat ik bij een man, hij kon geen Engels en hij vond mijn Spaans niet goed genoeg om er duidelijk achter te komen wat mijn klachten waren dus belde hij zijn vrouw ook arts en zij spreekt goed Engels. Het was een hele aardige vrouw, stelde me veel vragen, praatje over koetjes en kalfjes en heeft me onderzocht. Ze verwachte dat het niet ernstig was maar voor de zekerheid toch naar het laboratorium om mijn bloed, urine en number two te laten onderzoeken. Haha zo zei ze het echt! Vandaag kreeg kon ik de uitslag ophalen, alles goed. Geen dingen om je zorgen over te maken, nou gelukkig maar dat had ik al verwacht want echt zwak voel ik me niet! Heb wel een poeder, tablet en een vies drankje meegekregen, voor mijn maag en darmen, waarmee het over 4 dagen beter met me moet gaan. Nou na dat drankje voel ik me echt niet beter! Wat smerig zeg! Mijn maag keert zich echt om na de tijd en ik krijg koorts maar na een uurtje voel ik me weer net zoals daarvoor… Maar de uitslag van alles is dat ik waarschijnlijk iets heb gegeten wat niet goed behandeld is. En ik denk dat het die lekkere hamburger was! De conclusie voor mij is dus, alleen thuis eten of iets dat verpakt is uit de supermarkt!
Oja net ff met mijn moeder gepraat en gezegd dat ik me ziek voel nadat ik dat drankje drink, heel fijn zegt ze; drink het dan maar niet meer! Ik heb het dan ook maar meteen weg gegooit en zeg maandag wel tegen de dokter (die bijna naast ons woont) dat dat spul niet goed voor je is!

Nu even weer wat positiefs: als ik me morgen goed voel dan ga ik zaterdag en zondag met de familie van Sabine naar het strand. Even lekker weg! En dan maandag naar Grano de Oro.

Kusj Marije

Ps. Ik heb inmiddels twee pakketjes gehad, een kaartje en een briefje, echt super leuk! Pa&ma en Rene&Monique nogmaals bedankt!!




  • 18 Maart 2011 - 06:50

    Gerda En Henk:

    Nou,nou, werk je nog wel.
    Het lijkt allemaal wel pracht en praal daar.
    Maar we gaan er van uit dat dit niet elke dag zo is. Maar we begrijpen dat je het wel naar je zin hebt en nog geen heimwee hebt naar huis, vooral met die leuke jongens daar.

    We wensen je nog een prettig verblijf in Costa Rica.

    Gr, Gerda en Henk

  • 18 Maart 2011 - 11:26

    Monique:

    He Marije
    Leuk verhaal , minder dat je een beetje ziekjes bent maar je komt er wel weer bovenop, neem een lekkere stroopwafel of een apekop en je voelt je zo weer goed!! of heb je alles al op!
    Geniet nog even want het is zo 5 juli en sta je weer op nederlandse bodem

    monique

  • 19 Maart 2011 - 00:25

    Femke:

    Nog (maar) 107 daagjes en dan ben je weer thuis..!!!! ;) goed om te lezen dat het nog steeds zo leuk is daar!!! En vet rot dat je ziek bent.. :S Hopen dat het nu eindelijk eens een keer afgelopen is met je buikgriep want das geen pretje!!! Echt leuk dat je bij de doopfeestje mocht zijn! Zo maak je toch nog veel meer speciale dingen mee omdat je in een gastgezin zit.. LEUK! :D Oeff.. en elke keer als ik op deze site ben zie ik dat het daar zulk heeeeerlijk weer is.. :( IK WIL OOK ZOMER!!! Nouja op dit moment ben ik al tevreden met een redelijke lente.. ;) gewoon lekker zonder jas naar buiten! :)
    Veeeeeeeel plezier nog daar..!! Maar dat komt wel goed.. :P Kussiee..!! (K)

  • 23 Maart 2011 - 12:12

    Robin:

    Haha en hoe is het met je stage? ;-)

  • 24 Maart 2011 - 13:26

    Annet:

    Hoi Marije,

    Allereerst wensen we je veel beterschap toe. Je hebt toch niet te véél aardbeien shakes gedronken ??!!
    Het lijkt wel gezellig aan die kant van de wereld!!! Veel succes en tot het volgende reisverslag.

    Groet'n uut Heldern.

  • 26 Maart 2011 - 17:36

    Papá:

    Hey Marije ,

    ...En nog 100 dagen tegaan..Zou nog niet beginnen met aftellen .Blijf genieten v het "avontuur" en 't mooie weertje daar ;Rond de 30 C ....wij zijn hier met de helft al blij !!
    Mooi dat het goede kabeltje er is .Je 'volgers"zitten met smart te wachten op je foto's ..

    Groet'n uut Hoarle en v Oma uut N'dal.

  • 26 Maart 2011 - 19:25

    Monique:

    He marije

    Bedankt voor je kaart!!!
    heb je een mail gestuurd!

    greetzzzzzzzzzzzzzzzz

  • 28 Maart 2011 - 10:13

    Sandra:

    Hey Marije!!

    Wat maak je daar allemaal mee!! Echt bijzonder dat je overal zo bij betrokken wordt! Je wordt echt als familie gezien volgens mij!!

    Nog heel veel plezier!

    Groetjes Sandra en Ted natuurlijk!!

  • 28 Maart 2011 - 19:52

    Joke:

    hai Marije

    ik ben blij dat het wat beter met je gaat ik hoorde dat je een 2de moeder hebt en dat je nu ook na de kerk gaat!
    ik loop weer in de ziektewet omdat ik liever op het werk was dan thuis dus het gaat nog niet zo met mij,ik krijg nu dagbehandeling en ik krijg begeleiding in huis dat ik weer zin in het huishouding krijg ik ga nu bijna elke dag na almelo.En we gaan deze wk weer lekker genieten van het weer het wordt warmer.Geniet er maar lekker van daar en ik hoop dat je nog leuke fotos laat zien.

    groetjes joke

  • 30 Maart 2011 - 18:21

    Sharon:

    Heeys Marije,
    Leuk joh om je verhalen te lezen.. sommige dingen zijn globaal wel herkenbaar als je zo ver weg bent..
    Geniet er nog maar ff mooi van, voor je het weet ben je weer terug..
    Liefs Sharon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Turrialba

Marije

Actief sinds 14 Dec. 2010
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 29063

Voorgaande reizen:

10 Januari 2011 - 05 Juli 2011

Stage in Turrialba

Landen bezocht: